Kolding Netavis

Kørte 33 kilometer mod trafikken: Nu er manden dømt

Elo Christoffersen

Vanvidsbilist dømt for at køre imod færdselsretning.

En nu 30-årig rumænsk mand er ved Retten i Odense blevet idømt ni måneders fængsel og frakendt førerretten i fire år for vanvidskørsel. Manden blev idømt udvisning med indrejseforbud til Danmark i 6 år. Retten besluttede desuden, at varebilen han kørte i skulle konfiskeres, oplyser Fyns Politi.

Den 30-årig rumæner blev anholdt på Fynske Motorvej klokken 02:30 natten til den 18. april, efter han i beruset tilstand havde kørt 33 kilometer fra Kolding henover Lillebæltsbroen til Nr. Aaby i den forkerte kørselsretning på motorvejen. Bilen, manden kørte i, tilhørte hans nu tidligere danske arbejdsgiver i Vejen i Sydjylland.

Den 30-årige mand accepterede dommen på stedet. Bilens ejer har endnu ikke taget stilling til, om han vil anke konfiskationen af bilen.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Tagget med:
Del denne artikel