Hรฅbet var at slutte med lidt succes efter en udfordrende debutsรฆson i Super 2L. Men finaleweekenden pรฅ Padborg Park bรธd pรฅ det modsatte for koldingenseren.
Det har ikke vรฆret en dans pรฅ roser, at springe fra en forhjulstrukket standardbil til en fuldblods racerbil med baghjulstrรฆk. Igennem sรฆsonen har Lukas Staub og Dankemi Racing kรฆmpet for at fรฅ bilen – og kรธreren – til at komme op i fart pรฅ de danske baner. Og i finaleweekenden blev der arbejdet for at fรฅ bilen til at understyre mindre.
Det kunne ogsรฅ aflรฆses pรฅ resultaterne. Tidtagningen gav blot 15. bedste omgangstid, mens Lukas kunne kรธre sig frem til 11. pladsen i fรธrste heat sรธndag morgen. Med en 12. plads i andet heat var hรฅbet, at finaleheatet skulle kaste mere af sig – men nej:
-Bilen understyrede endnu mere end resten af weekenden, og midt i lรธbet fik jeg ogsรฅ et puf, sรฅ jeg rรธg af banen og mรฅtte i pit for at fรฅ bilen tjekket โฆ sรฅ det blev til en fin sidsteplads, fortรฆller Lukas Staub i en pressemeddelelse.
2024 noget af en udfordring
Han erkender at 2024-sรฆsonen har vรฆret noget af en udfordring:
-Udover Ring Djursland, hvor det fรธltes som om vi havde fundet de vises sten, har det vรฆret en ret hรฅrd sรฆson. Vi kom som mestre i en anden klasse og hรฅbede at energien og en seriรธs tilgang til sรฆsonen ville hjรฆlpe os i gang, men det har vรฆret svรฆrt. Det har vรฆret sjovt, og nu mรฅ vi hjem og splitte det hele ad og se, om ikke vi kan finde noget fart over vinteren, for det er sjovest at kรธre racerlรธb, nรฅr vi kan kรฆmpe med i toppen af feltet, siger Lukas Staub.
Nรฅr forรฅret kommer og Super 2L-klassen bliver omdรธbt til Super GT er Lukas Staub og Dankemi Racing klar til kamp igen. Forhรฅbentlig med mere fart og greb i bilen.