Kolding Netavis

Virksomheder i Kolding får øjnene op for digitale strategier

Betalt indhold
Af Betalt indhold
Foto: Startaê Team/Unsplash (Modelfoto)

SPONSORERET INDHOLD: ARTIKLEN INDEHOLDER KOMMERCIELLE LINKS

Verden er i høj grad blevet digital, og e-handlen vokser støt år for år.

Virksomheder skal derfor følge med og omfavne det digitale, hvis de gerne vil øge deres omsætning og have succes med forretningen.

Som virksomhed kan man i dag altså ikke komme uden om en digital strategi. Det vil sige en plan, hvor virksomheder bruger digitale værktøjer og initiativer for at nå deres mål.

I Kolding arbejder mange virksomheder nu derfor med en digital strategi. De kan se frem til øget omsætning og ikke mindst mere opmærksomhed til de fysiske butikker.

Analyse og data skaber et stærkt fundament

En digital strategi baserer sig på analyser og data, som fortæller noget om en virksomheds nuværende situation. Disse analyser bruger virksomheder til at lægge konkrete mål og planer for deres online tilstedeværelse. Det er disse mål og planer, virksomheder bruger og følger, når de fx skal vælge, hvilket slags indhold de skal lave, og hvor de skal lægge det op.

Mange virksomheder har altså fundet ud af, at en digital strategi fungerer som et stærkt fundament. Et fundament, som bl.a. gør det nemmere at producere digitalt indhold.

Flere kunder, øget omsætning og opmærksomhed

Det er helt afgørende for virksomheder at være til stede online. Og det er, uanset om de sælger online eller ej. Virksomheder får fx meget ud af blot at være til stede på Facebook. De behøver altså ikke have en webshop.

Online kan virksomheder meget hurtigere få opmærksomhed fra mange forbrugere. Her kan de nemlig nå ud til mange mennesker på samme tid med kun én enkelt tekst eller annonce. Til sammenligning kan en medarbejder i en fysisk butik kun snakke med én kunde ad gangen, og så er det også begrænset, hvor mange kunder medarbejderen kan nå at smakke med i løbet af dagen.

Mange af virksomhederne i Kolding arbejder derfor med en digital strategi, som gør det muligt for dem at henvende sig til mange kunder på alle tidspunkter af døgnet. Det resulterer i, at virksomhederne kan fortælle mange kunder om deres produkter og servicer og få dem til at købe dem.

Når virksomheder har en hjemmeside, kan de også lære om deres kunder – hvad har kunderne af interesser og behov? Den viden bruger virksomhederne til at skræddersy deres digitale indhold. Og det skræddersyede indhold tiltrækker kunder og får dem til at lægge penge i virksomheden, fordi den netop taler til deres behov. På den måde kan en god digital strategi føre til øget omsætning.

Herudover kan virksomhederne online også gøre kunder opmærksomme på deres fysiske butikker og gøre den interesserede i at besøge dem. De kan bl.a. lave et Facebook-opslag, hvor de inviterer folk til arrangementer i den fysiske butik.

Ved at tænke digitalt og bruge forskellige digitale kanaler sikrer mange af Koldings virksomheder sig altså flere kunder og øget omsætning.

Er din virksomhed stadig ikke kommet i gang med at udarbejde digitale strategier, kan du med fordel starte nu. Er du i tvivl om, hvor og hvordan du skal starte, er der mange marketingbureauer i landet, som kan hjælpe.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel