Kolding Netavis

Døde fisk i søer

Elo Christoffersen

Der er i løbet af påsken fundet døde fisk.

Henover påsken er der kommet meldinger om døde fisk i kanalen mellem Ferup Sø og Dons Søndersø, oplyser Kolding Kommune.

De døde fisk er skaller og andre karpefisk. Det er usikkert, om fiskene er døde af udmattelse efter gydning, forurening eller sygdom.

Kommunen undersøger sagen nærmere. Miljøvagten foretager vandmålinger, og prøver bliver sendt til Fødevarestyrelsen/DTU Aqua for nærmere analyse.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Tagget med:
Del denne artikel
Ingen kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *