Kolding Netavis

Cecilie Liv Hansen fratræder posten som næstformand

Elo Christoffersen
Cecilie Liv Hansen. Foto: Maria Tuxen Hedegaard.

Bettina Eriksen (LA) er ny næstformand i Region Syddanmarks forretningsudvalg.

Cecilie Liv Hansen fratræder posten som næstformand: På dagens møde har et enigt regionsråd i Region Syddanmark besluttet at imødekomme Cecilie Liv Hansens ønske om at fratræde posten som næstformand i forretningsudvalget. Hun har anmodet om fritagelse af politiske årsager og træder derfor ud af forretningsudvalget med øjeblikkelig virkning.

Som erstatning har regionsrådet enstemmigt valgt Bettina Eriksen (LA) som ny næstformand i forretningsudvalget. Ændringen er i tråd med en ny bestemmelse i regionsloven, som giver regionsrådet myndighed til at fritage næstformanden for hvervet. Indenrigs- og Sundhedsministeriet har bekræftet, at regionens tolkning af loven er korrekt.

Bettina Eriksens tiltrædelse træder i kraft med det samme.

Cecilie Liv Hansen, der er løsgænger, fortsætter som næstformand for Sundhedsråd Lillebælt i Region Syddanmark.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Del denne artikel