Bettina Eriksen (LA) er ny næstformand i Region Syddanmarks forretningsudvalg.
Cecilie Liv Hansen fratræder posten som næstformand: På dagens møde har et enigt regionsråd i Region Syddanmark besluttet at imødekomme Cecilie Liv Hansens ønske om at fratræde posten som næstformand i forretningsudvalget. Hun har anmodet om fritagelse af politiske årsager og træder derfor ud af forretningsudvalget med øjeblikkelig virkning.
Som erstatning har regionsrådet enstemmigt valgt Bettina Eriksen (LA) som ny næstformand i forretningsudvalget. Ændringen er i tråd med en ny bestemmelse i regionsloven, som giver regionsrådet myndighed til at fritage næstformanden for hvervet. Indenrigs- og Sundhedsministeriet har bekræftet, at regionens tolkning af loven er korrekt.
Bettina Eriksens tiltrædelse træder i kraft med det samme.
Cecilie Liv Hansen, der er løsgænger, fortsætter som næstformand for Sundhedsråd Lillebælt i Region Syddanmark.
