Kolding Netavis

Burger King får dette på menuen

Elo Christoffersen
Af Elo Christoffersen
Mikkel Bjergsø fra Mikkeller har slået pjalterne sammen med selveste Burger King. Pressefoto.

Der er dansk øl på menuen hos Burger King til sommer, når Mikkeller som det første danske bryggeri leverer alkoholfri øl til alle burgerkædens restauranter i Danmark og Sverige. Øllen lancers som en del af kædens nye koncept World Gourmet og sender et klart signal til det boomende fast casual burgermarked.

Øl, sommer og friskgrillede burgere er en stensikker vinder for de fleste, og fra slutningen af juni findes denne næsten hellige treenighed også hos Burger King. Burgerkæden udfordrer det voksende markedet for fast casual burgere i Danmark med et nyt gourmetkoncept og ikke mindst en ny dansk øl. Burgerkongen får hjælp fra den danske ølkonge Mikkeller, der har brygget en øl eksklusivt til Burger King i Danmark og Sverige, oplyses det i en pressemeddelelse.

Den nye øl hedder The King’s Cup og er en frisk, fyldig og alkoholfri sommerøl, der er skabt til at slukke tørsten i selskab med restaurantens flammegrillede burgere. Og den får da også selskab af to helt nye burgere fra den nye World Gourmet-serie, som bliver en fast del af Burger Kings menu i fremtiden. Der er fokus på smage fra hele verden, ekstra gode ingredienser og en større flammegrillet angusbøf i dem begge. Argentinian Grill laves med den argentinske urtesauce chimichurri, bacon og cheddarost, mens French Cheese byder på smeltet fransk Florental-ost, sennepsdressing og karamelliserede løg. Og de nye luksus-versioner af den klassisk bøf-i-bolle skal altså skylles ned med dansk øl fra den 24. juni, hvor både øl og burgere lanceres i Danmark.

– Det er virkelig spændende og fuldstændig nyt i fastfood-verdenen at kunne tilbyde både velsmagende burgere og rigtig håndværksøl til et bredt publikum. Samarbejdet med Mikkeller falder helt naturligt, og burgere og øl er jo et oplagt match. Og da øllen er alkoholfri, er det en sjov og uforpligtende nydelse – helt i tråd med vores ånd, siger Daniel Schröder, marketingchef for Burger King i Danmark.

Hos Mikkeller glæder de sig også over muligheden for at få deres øl endnu længere ud i det danske land.

– Siden Mikkeller startede har det været mit mål at demokratisere kvalitetsøl og generelt hæve standarden for øl. Med dette samarbejde, som jeg synes er sjovt og inkluderende, når vi et større publikum og får mulighed for at dele en smagsoplevelse, der normalt er forbeholdt barer og gourmetrestauranter, siger Mikkel Bjergsø, stifter og direktør i Mikkeller.

– Alkoholfri øl er en hurtigvoksende trend i Danmark, og vi vil gerne sprede budskabet om, at alkoholfri øl rent faktisk kan smage af rigtig øl – rigtig godt øl endda, siger manden bag Mikkeller.

Den nye øl serveres i flot designede dåser, der prydes af Mikkellers velkendte tegnede figurer Henry og Sally i Burger King uniform.

Gode burgeroplevelser skal være mere tilgængelige

Lanceringen af både øl og gourmetburgere kan tolkes som en udfordring til det voksende marked for fast casual burgers, hvor Danmark i de seneste år har oplevet et væld af nyåbnede burgerbarer, der specialiserer sig i kvalitetsburgere og uformel stemning.

– Jeg tror, de fleste danskere sætter pris på nye smagsoplevelser, og i Burger King arbejder vi konstant med at imødekomme danskernes ønsker til god smag og råvarer. Drømmen er at give en femstjernet burgeroplevelse i et fastfoodmiljø. Det er en del af vores stadig større fokus på at gøre gode burgeroplevelser mere tilgængelige for alle danskere, hvilket vi har en unik mulighed for med over 50 restauranter i Danmark, siger Daniel Schröder fra Burger King.

Den nye øl og de to gourmetburgere er på menukortet fra den 24. juni hos alle Burger King restauranter i Danmark og Sverige.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Vi spammer ikke!

Tagget med:
Del denne artikel
Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *