Kolding Netavis

Vækst og velfærd er hinandens forudsætninger

Elo Christoffersen
Iben Lehmann Rasmussen (SF). Privatfoto.

Læserbrev af Iben Lehmann Rasmussen (SF), Kolding/byrådsmedlem.

Uden arbejdspladser – ingen velfærd. Uden stærke fællesskaber – ingen arbejdspladser.

Kolding skal være Syddanmarks stærkeste erhvervskommune. Men vi står med en reel udfordring: Flere virksomheder frygter at løbe tør for kvalificeret arbejdskraft.

Den udfordring løses ikke med hurtige løsninger. Den løses ved at investere i mennesker. Arbejdskraft opstår ikke af sig selv – den skabes i de fællesskaber, vi prioriterer.

Skal vi tiltrække virksomheder, skal vi først tiltrække mennesker. Det handler om hele livsforløbet – fra vugge til krukke.

  • Om gode daginstitutioner og skoler.
  • Om stærke uddannelsesmiljøer – også de tekniske og erhvervsrettede.
  • Om kultur, natur og lokalsamfund, hvor man har lyst til at bosætte sig og blive.
  • Om tæt og forpligtende samarbejde mellem kommune, erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner.

Kolding skal være en by, man flytter til for at studere eller arbejde – og bliver i for at leve. Det er sådan, vi tager ansvar – for både erhvervslivet og fællesskabet. Vi lykkes kun, når vi tænker hele mennesket – og hele kommunen – med.

Det handler om mennesker. Og mennesker skal behandles ordentligt.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Tagget med:
Del denne artikel