Vejdirektoratet udskifter asfalt på Sønderjyske Motorvej mellem Skærup og Kolding.
Ny asfalt på trafikeret motorvejsstrækning: Tirsdag den 23. september påbegynder Vejdirektoratet et to-ugers projekt med udskiftning af asfalten på Sønderjyske Motorvej i sydgående retning mellem Motorvejskryds Skærup og Motorvejskryds Kolding. Desuden bliver et kort stykke af sporene mod Fredericia på Østjyske Motorvej også renoveret. Det oplyser Vejdirektoratet.
Arbejdet omfatter fjernelse af den gamle asfalt, reparation af underlaget, udlægning af ny asfalt samt ny vejstribning. Det vil give en jævnere og mere komfortabel køreoplevelse for trafikanterne.
Aften- og natarbejde
For at minimere generne udføres størstedelen af arbejdet som aften- og natarbejde mellem kl. 21.00 og 05.00. Arbejdet deles op i to etaper, der hver især medfører forskellige trafikale ændringer:
Når der arbejdes på sporene mod Fredericia ved udfletningen fra Motorvejskryds Skærup, vil disse være spærrede, og trafikken ledes via omkørsel ad Sønderjyske Motorvej til rampeanlæg 62 Kolding Ø og derfra retur mod Fredericia.
På strækningen mellem Motorvejskryds Skærup og Motorvejskryds Kolding bliver sporene i sydgående retning spærrede med omkørsel af trafikken via Østjyske Motorvej til frakørselsrampe 60b Taulov N, derefter via tilkørselsrampe 61 Taulov og videre mod Kolding.
Alle omkørsler vil være tydeligt afmærkede med skilte. I dagtimerne, hvor der ikke arbejdes, vil alle spor og ramper være åbne for normal trafik.
Trafikanter bør være opmærksomme på risiko for kødannelser og forlænget rejsetid på grund af omkørslerne i forbindelse med asfaltarbejdet. Vejdirektoratet opfordrer til at planlægge sin rejse herefter og vise ekstra forståelse for de nødvendige arbejder.

