Nu kommer der et tættere samarbejde om vejarbejdet på E45 omkring Kolding for at mindske trafikproblemerne.
Nu indføres ugentlige møder mellem kommunen og Vejdirektoratet: Vejarbejdet på E45/E20 ved Kolding har i de seneste uger skabt store udfordringer med lange køer, uforudsigelige rejsetider og øget trafik gennem byen og omegn. Det har påvirket både borgere og erhvervsliv negativt, skriver Kolding Kommune i en pressemeddelelse.
Derfor øger Kolding Kommune nu samarbejdet med Vejdirektoratet ved at indføre ugentlige møder på direktørniveau. Møderne skal sikre tæt opfølgning på trafiksituationen, vidensdeling om initiativer samt hurtig iværksættelse af forbedringer og justeringer.
-Vi er meget bevidste om, at situationen ikke er holdbar for hverken borgere eller erhvervsliv. Trafikken påvirker dagligt alt fra pendling til velfærdsopgaver. Derfor er det vigtigt, at vi samarbejder tæt med Vejdirektoratet, så vi hurtigt kan reagere, fortæller borgmester Jakob Ville (V).
Trafikproblemer er større end forventet
Arbejdets start i marts har vist, at trafikproblemerne er større end forventet, og strækningen er i forvejen en af landets mest trafikerede. Samarbejdet skal give bedre koordinering mellem stat og kommune samt fokus på lokale følger i byen og omegnen.
Især erhvervslivet mærker konsekvenserne af forsinkelserne, som påvirker transport, leveringer og medarbejdernes hverdag. Med det styrkede samarbejde håber kommunen på et mere stabilt trafikflow og færre negative følger i lokalområdet.
