Kolding Netavis

Kolding Lufthavn får miljøgodkendelse tilbage

Elo Christoffersen
Kolding Lufthavn. Foto. Elo Christoffersen (Arkivfoto)

Efter genbehandling får Kolding Lufthavn sin miljøgodkendelse tilbage igen.

Kolding Lufthavn får miljøgodkendelse tilbage: Kolding Lufthavn har igen fået miljøgodkendelse af Kolding Kommune efter en genbehandling af sagen. Godkendelsen var tidligere blevet trukket tilbage af Miljø- og Fødevareklagenævnet i januar 2026 på grund af manglende teknisk-økonomisk redegørelse.

Lufthavnen har efterfølgende i samarbejde med SWECO udarbejdet den krævede redegørelse, som dokumenterer operationelle vilkår og miljøhensyn, herunder støjberegninger. På denne baggrund har kommunen i dag udstedt en ny miljøgodkendelse.

Bestyrelsesformand Søren Andersen udtrykker lettelse over den opdaterede godkendelse:

-Den nye miljøgodkendelse giver mulighed for flere typer af flyveoperationer samtidig med at beregningerne viser at færre boliger udsættes for væsentlig støj. Vi ser derfor den nye miljøgodkendelse som et positivt skridt, der sikrer lufthavnens fortsatte udvikling, fortæller Søren Andersen, bestyrelsesformand for Kolding Lufthavn, i en pressemeddelelse.

Kolding Lufthavn ser frem til at fejre begivenheden “Åben lufthavn” den 22. maj, som traditionelt tiltrækker mange besøgende til lufthavnen.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Del denne artikel