Kolding Netavis

Fejrer 70 år med studenterhuen

Elo Christoffersen
Foto: Kolding Gymnasium (Arkivfoto)

85 studenter fejrer 50 år med huen på Kolding Gymnasium.

Fejrer 70 år med studenterhuen: For 50 år siden dimitterede de første studenter fra Kolding Gymnasium på den nye adresse på Skovvangen. Frem til 1975 lå gymnasiet på Nicolai Plads i centrum af Kolding.

Torsdag den 25. juni vender 85 af disse studenter tilbage til skolen for at fejre jubilæet, skriver TV Syd. Dengang i 1976 var der 194 stx-studenter og 71 hf-elever i den første dimission på Skovvangen.

Fejringen finder sted samtidig med, at årets nuværende afgangselever får huen. Det bliver en særlig dag, hvor fortid og nutid mødes på Kolding Gymnasium.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Del denne artikel