Læserbrev af Lars Rosenberg Grodt-Andersen (DD), Drejens/byrådsmedlem.
Under valgkampen var der bred politisk opbakning, blandt andet ved debatmødet i Lyshøjhallen, til at cykelstien skulle fremrykkes. Det måtte ikke blive endnu et projekt, der først bliver aktuelt igen ved næste valg.
Hos Danmarksdemokraterne tager vi den opbakning alvorligt.
For os er det en klar prioritet at få etableret cykelstien hurtigst muligt. Det handler først og fremmest om sikkerhed for vores børn, men også for alle de borgere, der dagligt cykler på strækningen.
Vi skal sikre trygge skoleveje, hele vejen fra det sidste hus i skoledistriktet til skolen. Det kræver handling, ikke flere hensigtserklæringer.
Derfor vil vi arbejde for, at cykelstien bliver en del af de kommende budgetforhandlinger, så projektet kan blive fremrykket.
Nu er det tid til at levere på de løfter, der blev givet. Vi håber, at et bredt flertal i byrådet vil bakke op, så vi allerede i år kan tage et vigtigt skridt mod en mere sikker hverdag for cyklisterne mellem Eltang og Nr. Bjert.
