Det sker efter gensidig aftale med spillerne.
Kolding IF siger farvel til tre spillere: Kolding IF kan nu offentliggøre, at klubben afslutter samarbejdet med tre spillere efter gensidig aftale: Samuel Buraskovsky, Dalton Wilkins og Casper Holmelund. Det skriver Kolding IF på deres hjemmeside.
Samuel Buraskovsky
Buraskovsky kom til Kolding IF i sommerens transfervindue på en lejeaftale fra den norske mesterklub Bodø/Glimt. Den 23-årige kantspiller pådrog sig desværre en længerevarende skade allerede i sin debut for Kolding IF i pokalkampen mod Skive IK. Da skaden har gjort det umuligt for ham at få spilletid, er der nu indgået enighed om, at Buraskovsky vender hjem til Bodø/Glimt et halvt år før tid.
Dalton Wilkins
Dalton Wilkins vendte tilbage til Kolding IF i sommeren 2025 på lån fra SønderjyskE. Den 26-årige newzealandske spiller, der i alt har spillet 69 kampe for Kolding IF, nåede dog kun at spille fire kampe under dette lejeophold, inden han blev skadet. På grund af hans manglende kampaktivitet er der nu efter aftale med SønderjyskE blevet besluttet at afslutte lejeopholdet før tid.
Casper Holmelund
Den 22-årige angriber Casper Holmelund, der kom til Kolding IF i sommeren 2024, nåede at spille 15 kampe og score to mål for klubben. Han huskes blandt andet for sit vigtige overtidsmål i pokalkampen mod Hvidovre i efteråret 2024, som sendte Kolding IF videre i pokaleventyret. Nu er Holmelunds tid i Kolding IF slut, og klubben ønsker ham held og lykke i hans videre karriere.

