Lรฆserbrev af Tobias Jรธrgensen (V), byrรฅdsmedlem, Fovsletvej 21, 6580 Vamdrup.
Serviceniveau er et ord alle kommunalpolitikere kender og forholder sig til, der er kort sagt ved lov, bestemt et minimums niveau pรฅ forskellige forvaltningsomrรฅder, og et รธget serviceniveau i forhold til dette, det er den flรธdeskum politikerne putter pรฅ.
Altsรฅ det er her vi som politikere, er inde og skrue pรฅ hvor mange kroner der skal tildeles skoleomrรฅde, teknikomrรฅdet etc.
Borgerservice er et andet ord de fleste er bekendt med, men hvad nu hvis man nu prรธver at vende den rundt, og i stedet for kun at tรฆnke Borgerservice som en kommunal enhed man kan fรฅ hjรฆlp ved, ogsรฅ spรธrger hvilken service borgerne kan give til kommunen?
Det vil helt sikkert rykke i positiv retning pรฅ kommunens udgifter, hvis flere spurgte sig selv, โhvad har jeg brug forโ fremfor โhvad har jeg ret tilโ. Det kunne vรฆre en ny model for borgerservice, der frigav flere midler, til de der virkeligt har behov for hjรฆlpen.
Det skal gerne vรฆre moderne at vรฆre frivillig igen, og โyde fรธr man kan nydeโ bรธr genindfรธres som koncept. Hvorfor? Fordi det vil give mere flรธdeskum til hverdagen.