I Kolding har Sparekassen Kronjylland fremgang.
Sparekassen Kronjylland i Kolding oplever, at der er gang i hjulene i Kolding-omrรฅdet.
Rekordmange boligsager giver sammen med tilgang af kunder sรฅ stor aktivitet, at afdelingsdirektรธren netop har udvidet sit hold og รธnsker at ansรฆtte endnu flere.
-Vi mรฆrker i รธjeblikket, at der bliver solgt rekordmange boliger i Kolding, ligesom mange รธnsker at lave forbedringer i deres huse. Sammen med en god tilgang af nye kunder til vores afdeling โ bรฅde pรฅ privat- og erhvervssiden, er det med til at give godt gang i biksen, fortรฆller afdelingsdirektรธr i Sparekassen Kronjylland i Kolding, Morten Elgaard Bak, i en pressemeddelelse.
Faktisk har Morten og hans medarbejdere sรฅ travlt, at de i begyndelsen af maj kunne byde velkommen til hele to nye medarbejdere, fรฅr endnu en kollega til juni og inden for den nรฆrmeste fremtid stadig kan finde arbejde til flere hรฆnder, hvis de rigtige dukker op.
Nรฆrhed er igen blevet moderne
-Jeg tror, at der er flere grunde til, at kunderne i stigende grad รธnsker at vende nogle ting med os pรฅ et mรธde. Under corona har mange fรฅet lyst til at bruge mere energi og tid pรฅ det nรฆre; altsรฅ pรฅ familie, bolig og fritidsliv. Det giver ofte nogle nye รธkonomiske prioriteringer, som de รธnsker at undersรธge nรฆrmere. I kombination med, at danskernes opsparinger generelt er steget meget under coronakrisen, giver det nye muligheder, fortรฆller afdelingsdirektรธren.
รndrede behov fra kunderne
I det hele taget har bankkunderne i stรธrre udstrรฆkning end tidligere et รธnske om at holde mรธde med deres personlige rรฅdgiver. De seneste 1,5 รฅr er netmรธder ogsรฅ vundet meget frem, sรฅ der nu er endnu flere muligheder for nemt at vende nogle ting med rรฅdgiveren over en kop kaffe:
For 10-15 รฅr siden รธnskede kunderne i stรธrre grad hjรฆlp til mindre ting sรฅsom at sรฆtte penge ind eller lave en bankoverfรธrsel. Den slags klarer de nu selv nemt i mobil- og netbank, men de har til gengรฆld fรฅet รธjnene op for, at de kan bruge deres personlige rรฅdgiver til at vende mulighederne med, nรฅr de รธnsker ny bolig eller bil eller stรฅr over for andre รธkonomiske รฆndringer i deres liv.
-Nogle vil gerne holde et fysisk mรธde nede i afdelingen, andre hjemme hos dem selv, ligesom netmรธder vinder stรฆrkt frem. Den store efterspรธrgsel pรฅ mรธder gรธr, at vi har meget at se til, og for ogsรฅ i fremtiden at kunne levere mรธder og rรฅdgivning af hรธj kvalitet i Kolding, ansรฆtter vi folk for tiden, forklarer Morten Elgaard Bak.
-God service og menneskelige relationer er igen blevet moderne, og derfor har endnu flere kunder fรฅet รธjnene op for os og det, vi kan. Vi gรธr egentlig bare det, vi altid har gjort. Nemlig at yde personlig rรฅdgivning med udgangspunkt i vores kunder og at gรธre det nemt for kunderne at fรฅ fat i os. I dag er vi blandt landets stรธrste pengeinstitutter, vi har afdelinger i det meste af landet, og bรฅde pรฅ privat og erhverv ligger Sparekassen Kronjylland nummer 1 i kundetilfredshed ifรธlge analysebureauet EPSI.
-I Kolding har vi nu haft afdeling siden 2016, og borgerne begynder at kende mere til os og det, vi stรฅr for. Vi har eksempelvis netop forlรฆnget vores sponsorat med Kolding IF Fodbold, og det giver selvfรธlgelig synlighed, ligesom det sรฆtter en tyk streg under, at vi mener det, nรฅr vi siger, at vi som byens lokale pengeinstitut รธnsker at gรธre en lokal forskel, slutter Morten Elgaard Bak.
Sparekassens afdeling i Kolding beskรฆftiger til juni 12 medarbejdere, der betjener bรฅde private og erhvervskunder. Herudover er afdelingen i รฅr blevet omrรฅdecenter for Sparekassens afdelinger i Kolding, Esbjerg, Billund, Billum, Alslev, Skovlund, Vorbasse og Odense, og omrรฅdedirektรธr, Stephan Lorentzen, der tiltrรฅdte 1. februar, har derfor ogsรฅ kontor i huset.