Butikstyveriet skete tirsdag aften.
To rumænske mænd anholdt for stort butikstyveri: Tirsdag ved 21-tiden blev to rumænske statsborgere på 29 og 49 år anholdt og sigtet for tyveri af dagligvarer fra Bilka i Kolding Storcenter. De to mænd blev fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Kolding onsdag klokken 13.
Den 49-årige mand blev idømt en straksdom på 50 dages ubetinget fængsel for medvirken til tyveri af varer til en værdi af 28.707 kroner. Det skete tirsdag aften. Han modtog dommen og blev umiddelbart fængslet efterfølgende. Det oplyser Sydøstjyllands Politi.
Den 29-årige mand blev varetægtsfængslet frem til den 22. juni i samme sag.
