Cecilie Liv Hansen trækker sig som næstformand i regionsrådet.
Nu trækker Cecilie Liv Hansen sig fra en post: Den tidligere LA-politiker Cecilie Liv Hansen vil på mandag trække sig fra næstformandsposten i Forretningsudvalget i Region Syddanmark. Beslutningen fremgår af en tillægsdagsorden til regionsrådsmødet, skriver TV Syd.
Cecilie Liv Hansen, der blev ekskluderet fra Liberal Alliance kort efter folketingsvalget, har mødt kritik for at have tre politiske poster – i Folketinget, regionsrådet og byrådet i Kolding. Hendes tidligere kollega, Bettina Eriksen, foreslog, at hun skulle fratages posten på grund af arbejdsbyrden og tidspres.
Cecilie Liv Hansen har tidligere ønsket at beholde posten, men har nu anmodet om at blive fritaget af “politiske forhold”. Hvis hun trækker sig, mister hun et vederlag på 105.443 kroner.
