Kolding Netavis

Medarbejder hos kommunen brød persondatasikkerheden

Elo Christoffersen
Foto: Elo Christoffersen (Arkivfoto)

Der skete et brud på persondatasikkerheden hos Kolding Kommune. Medarbejderen er blevet bortvist.

Medarbejder hos kommunen brød persondatasikkerheden: Kolding Kommune har konstateret et brud på persondatasikkerheden efter, at en medarbejder har foretaget uberettigede opslag i et af kommunens fagsystemer. En intern gennemgang af logfiler viste, at opslagene ikke var arbejdsrelaterede.

Medarbejderen er blevet bortvist, og sagen er anmeldt til Sydøstjyllands Politi. Kommunen har desuden meldt bruddet til Datatilsynet og er i gang med at underrette de berørte borgere direkte. Det oplyser Kolding Kommune i en pressemeddelelse.

Det er endnu ikke afklaret, om de tilgåede personoplysninger, som navn, adresse og personnummer, er blevet misbrugt, men det kan ikke udelukkes. Derfor opfordrer Kolding Kommune de berørte borgere til at være opmærksomme på mulig misbrug af deres oplysninger.

Kommunen tager sagen meget alvorligt og har iværksat flere tiltag for at forebygge lignende hændelser i fremtiden.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Tagget med:
Del denne artikel