Det er slut med pinsemorgen i Marielundskoven. Lions Bramdrupdam lukker efter 47 år.
Det traditionsrige pinsemorgen-arrangement ved Skovløberhuset i Marielundskoven er aflyst i år. Lions Bramdrupdam, der i over 25 år har samlet penge ind til humanitære formål i lokalområdet, har ikke længere nok medlemmer til at gennemføre eventet.
De “løver”, der i årtier har serveret kaffe, te og platter samt stået for tombolaen, må stoppe efter 47 års indsats. Med kun 10 medlemmer tilbage og to klubber i Kolding har Lions valgt at nedlægge Bramdrupdam-klubben.
De indsamlede midler vil blive doneret lokalt, og kassebeholdningen tømmes. Foreningens organisering lader dog håbe, at pinsemorgen-traditionen kan genopstå i fremtiden, når de rette kræfter finder sammen.
