Liberal Alliance har ekskluderet nyvalgte Cecilie Liv Hansen fra Kolding. I følge politikeren selv har hun selv meldt sig ud af partiet.
Kolding-politiker smidt ud af LA: Liberal Alliance har ekskluderet Cecilie Liv Hansen på grund af “urigtige oplysninger af væsentlig karakter”, oplyser partiet i en mail til Ritzau. Sagen drejer sig om private forhold i forbindelse med hendes samlever.
Cecilie Liv Hansen er valgt ind i både Folketinget, byrådet i Kolding Kommune og Regionsrådet i Syddanmark. I et kommentarfelt på TV Syd har hendes samlever erkendt at have solgt cannabis og tager ansvar for det, men understreger, at Cecilie Liv Hansen ikke havde kendskab til eller var involveret i salget.
På sin Facebook-side skriver Cecilie Liv Hansen, at hun selv har meldt sig ud af Liberal Alliance efter partiets opfordring til at afgive sine mandater. Hun udtrykker undren over, at forhold, som ikke vedrører hende personligt, har fået så stor betydning.
»Jeg er ærgerlig over at være partiløs, men ser frem til at fortsætte den liberale kamp med mine mandater,« skriver hun.
Det tyder derfor på, at Cecilie Liv Hansen nu fortsætter som løsgænger i Folketinget, byrådet i Kolding Kommune og regionsrådet i Region Syddanmark, hvor hun tidligere var valgt for Liberal Alliance.
