Kolding Netavis

Kø på motorvejen koster transportvirksomheder dyrt

Elo Christoffersen
Foto: presse-fotos.dk (Arkivfoto)

Det medfører både længere arbejdsdage for chaufførerne og tab for virksomhederne.

Kø på motorvejen koster transportvirksomheder dyrt: Vejarbejdet på motorvejene E45/E20 omkring Kolding skaber store udfordringer for blandt andet transportfirmaerne Dansk Auto Logik og GLS. Køerne medfører længere arbejdsdage for chaufførerne og økonomiske tab for virksomhederne. Det skriver jv.dk.

Hos Dansk Auto Logik koster køerne cirka 30.000 kroner om dagen i lønninger, lastbilers stilstand og bøder for forsinket levering. Omkring 60-65 lastbiler dagligt sidder fast i op til en halv time i trafikken.

GLS oplever også øget ineffektivitet, da chaufførernes arbejdstider bliver mere uforudsigelige, hvilket påvirker planlægningen ved pakkedepoterne.

Begge virksomheder forsøger at undgå myldretiden, men særligt eftermiddagstrafikken er vanskelig at omgå.

Transportbranchen ser dog udvidelsen som nødvendig, selvom den midlertidigt skaber store frustrationer.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Tagget med:
Del denne artikel