Kolding Netavis

KIF Kolding vandt første kvalifikationskamp mod Aarhus

Elo Christoffersen
Jens Svane blev topscorer med syv mål. Foto: BlumePress.

KIF Kolding sejrede 34-30 i første kvalifikationskamp mod Aarhus Håndbold.

KIF Kolding vandt første kvalifikationskamp mod Aarhus: 2.744 tilskuere i AL Sydbank Arena oplevede fredag aften en intens kamp, da KIF Kolding vandt den første kvalifikationskamp til ligaen mod Aarhus Håndbold med 34-30.

KIF var foran hele kampen og da føringen var størst – førte KIF med syv mål midt i anden halvleg. Trods tekniske fejl og Aarhus’ stærke slutspurt holdt KIF stand, selvom nervøsiteten steg, da Aarhus kom helt tæt på i kampens afslutning. Viktor Ahlstrand sikrede sejrens margin med sit afgørende mål i undertal.

Thorsten Fries var en nøglefigur i målet med 17 redninger, mens anføreren Jens Svane – som også blev topscorer med syv mål – samt Jonas Tidemand, Mads Kragh Thomsen, leverede stærke præstationer.

Foto: BlumePress.

Publikum skabte en fantastisk stemning, og formand for fanklubben Den Gyldne Hånd, Steen Møller, blev hyldet for sin mangeårige indsats, oplyser KIF Kolding på deres hjemmeside.

Næste kamp spilles lørdag den 18. april kl. 16.00 i Skæring Hallen. Vinder KIF Kolding denne kamp, er holdet klar til at spille om en plads i herrehåndboldligaen.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Tagget med:
Del denne artikel