Med en sejr ude mod Odder Håndbold er KIF Kolding nu sikret andenpladsen i 1. division. KIF Kolding vandt 30-33 over Odder.
KIF Koldings håndboldherrer sikrede sig lørdag en vigtig 30-33-sejr på udebane mod Odder efter et spændende comeback i anden halvleg.
Efter en solid første halvleg med føring 13-18 blev KIF Kolding presset, da Odder scorede seks mål i træk og gik foran 19-18. KIF Kolding kæmpede sig dog tilbage, bevarede roen og sikrede sejren med flere vigtige scoringer og stærkt forsvar. Det oplyser KIF Kolding på deres hjemmeside.
Sejren er KIF’s 20. i sæsonen og sikrer holdet mindst andenpladsen i 1. division, hvilket giver fordel i de kommende kvalifikationskampe mod Aarhus Håndbold. Her vil KIF Kolding få hjemmebanefordel i en eventuel tredje kamp.
Sidste kamp i grundspillet spilles hjemme i Sydbank Arena mod Taastrup den 29. marts klokken 16.

