Kolding Netavis

Gymnasieelev fra Kolding bliver ny politisk næstforperson

Elo Christoffersen
Den nyvalgte daglige ledelse. Fra venstre Asger Nyborg Nørholt, Oscar Tønsberg Hoffmann og Sigge Kikkenborg Rossel. Foto: Paulus Wybrandt.

Asger Nyborg Nørholt fra Kolding Gymnasium er valgt som ny politisk næstforperson i Danske Gymnasieelevers Sammenslutning.

Gymnasieelev fra Kolding bliver ny politisk næstforperson: I weekenden har Danske Gymnasieelevers Sammenslutning (DGS) afholdt sit 61. ordinære landsmøde, hvor gymnasieelever fra hele landet var samlet for at vælge deres nye ledelse og diskutere vigtige uddannelsesspørgsmål. På mødet blev Oscar Tønsberg Hoffmann valgt som ny forperson og overtager posten 1. juli, hvor han bliver talsperson for landets 90.000 gymnasieelever.

Ved siden af Oscar Hoffmann blev der også valgt to næstforpersoner, hvoraf den politiske næstforperson er Asger Nyborg Nørholt, som går på Kolding Gymnasium.

Asger Nyborg Nørholt træder dermed ind i en central rolle, hvor han blandt andet skal være med til at styrke elevernes stemme i politiske beslutninger og sikre, at gymnasieelevers interesser bliver hørt på tværs af skoler og i samfundet generelt.

Oscar Tønsberg Hoffmann, der går i 3.g på Enghøj Gymnasium, lægger vægt på, at gymnasiet skal være med til at mindske ulighed og understreger vigtigheden af et stærkt elevdemokrati:

-Vi skal have et uddannelsessystem, hvor ens sociale baggrund ikke afgør ens muligheder, og hvor elevdemokratiet er en naturlig og vigtig del af skolens liv, siger han i en pressemeddelelse.

Sammen med organisatorisk næstforperson Sigge Kikkenborg Rossel fra Steiner HF i Aarhus og politisk næstforperson Asger Nyborg Nørholt fra Kolding Gymnasium udgør de en ny ledelse, der skal arbejde for bedre vilkår og større indflydelse for gymnasieelever over hele landet.

Registration Form

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

og modtog nyheder direkte i din indbakke.

Tagget med:
Del denne artikel