Lรฆserbrev af Arne Eriksen, Klรธvervej 17, 6000 Kolding.
I 2018 kunne man lรฆse om, hvordan Kurt Beier behandlede sine chauffรธrer fra Asien. De boede i slum i Padborg og fik en โfyrsteligโ lรธn. Alle i Folketinget var mere eller mindre helt oppe i det rรธde felt. Der blev lavet nye love, fordi dette ville man ikke acceptere i dagens Danmark.
Her i 2022 gentager vi succesen, nรฅr man i Fagbladet 3F kan lรฆse, hvordan Contrans ser stort pรฅ kรธre-hviletidsbestemmelserne ved at lade chauffรธrer afholde deres ugentlige 45 timers hvil i fรธrerhuset, hvilket er en overtrรฆdelse af kรธre-hviletidsbestemmelserne.
Tungvognskontrollen har alle remedierne til at kontrollere ulovlighederne. Denne kontrolenhed arbejder kun tirsdag, onsdag og torsdag. Jeg har ikke hรธrt noget om, at man har givet bรธder for overtrรฆdelse af 45 timers reglen.
Jeg har kรธrt pรฅ landevejene i 40 รฅr, sรฅ lidt af hvert har man da set, men der kom nu ingen medalje fra Dronningen.
En strรธtanke er, at man sidder tilbage med den tanke, at politidirektรธren og vognmandsforeningens direktรธr ude pรฅ golfbanen har lavet en aftale om, at dette rรธrer man ikke ved. Derfor har ulovligheden fรฅet lov til at kรธre upรฅagtet hen.
Hvis vi skal dette uvรฆsen til livs, sรฅ skal vi have politiet til at lave kontrol 365 dage om รฅret ude pรฅ landevejene. I dag har man et godt redskab til dette. Taktografkortet (ogsรฅ kaldet fรธrerkortet) til at kontrollere, og man har en maskine, der befinder sig hos tungvognskontrollen, disse arbejder som sagt kun tirsdag, onsdag og torsdag, kan aflรฆse kortet, fordi pรฅ kortet bliver kรธrsel, hvil og andre ting registreret, som jeg ikke vil trรฆtte lรฆserne med.
Politikerne ude pรฅ venstreflรธjen vil nok kalde trafikministeren i samrรฅd, men hun kan jo ikke gรธre ret meget, fordi efter min mening skal vi have mere politi pรฅ vejene.