Der var målfest søndag eftermiddag i AL Sydbank Arena i Kolding, da de danske håndboldkvinder mødte Tyrkiet. Kampen endte 39-22.
Dansk målfest i Kolding: De danske håndboldkvinder holdt målfest mod EM-værterne Tyrkiet i en testkamp i Kolding, hvor de vandt 39-22.
Kampen var ensidig, og danskerne dominerede især i angrebet med 22 scoringer allerede ved pausen. Tyrkiet, som kun tidligere har deltaget i EM 2024, havde svært ved at true Danmarks forsvar.
Efter pausen kom ny målmand Anne Christine Bossen ind. Defensivenblev styrket. Spillere, der normalt befinder sig i udkanten af truppen, fik mulighed for at vise sig frem, skriver Ritzau.
Stregspilleren Ida-Marie Dahl spillede mange minutter på stregen, og Stine Lønborg satte et fint aftryk i bagkæden.
Tidligere på ugen havde Danmark også slået Tjekkiet 30-20. Selvom sejrene var overbevisende, gav kampene landstræner Helle Thomsen få svar på, hvor stærkt holdet står i forhold til verdenseliten.
Publikum nød alligevel en målrig og underholdende kamp i AL Sydbank Arena.

























































