Den danske Porsche-fabrikskører, Bastian Buus, gjorde en imponerende debut i GT World Challenge Europe Sprint Cup på Zandvoort den forgangne weekend. I tredje afdeling af GT World Challenge Europe på Circuit Zandvoort formåede Buus og hans teamkammerat Bashar Mardini at opnå stor succes.
Bastian Buus fra Kolding tog pole position i kvalifikationen på tværs af alle klasser og 41 biler, hvilket satte dem solidt på plads til weekendens første sprintløb. Dette resulterede i en velfortjent klassesejr for Porsche-duoen fra Lionspeed GP i Bronze Cup-klassen.
Selvom det var Buus’ første deltagelse i et GT World Challenge-sprintløb samt debut for resten af holdet, lykkedes det dem at opnå gode resultater. I det andet sprintløbs kvalifikation opnåede Mardini en sjetteplads og Buus kørte bilen over målstregen på en femteplads i Bronze Cup-klassen.
-Vi var godt rullende fra start, og det var stærkt for hele holdet at tage den samlede pole position. Nu gælder det bare om at bære det gode momentum videre, fortæller Bastian Buus i en pressemeddelelse.
Næste udfordring for Bastian Buus finder sted senere denne uge på Nürburgring i Tyskland med ADAC 24h Qualifiers. Her vil han deltage i to firetimersløb inden det store 24-timers løb den 21.-22. juni, hvor han vil køre for Dinamic GT sammen med Matteo Cairoli, Joel Sturm og Loek Hartog.

