Bastian Buus på podiet Flot podieplacering til Bastian Buus i GT World Challenge Sprint Cup på Misano World Circuit.
Selvom konkurrencen var benhård, lykkedes det alligevel for Bastian Buus at sikre et nyt podie i den seneste GT World Challenge Sprint Cup-afdeling på Misano World Circuit. Efter en stærk sæsonpremiere i maj, hvor han med en klassesejr på Zandvoort hjalp Lionspeed GP-teamet til succes, fortsatte den danske Porsche-fabrikskører sin gode form.
Sammen med teamkammerat Bashar Mardini opnåede Buus en femteplads og snuppede titlen som det hurtigste Porsche-team i Bronze Cup-klassen i lørdagens aftenløb. I søndagens løb gjorde duoen comeback, og med en imponerende præstation sikrede de sig en tredjeplads på podiet.
Selvom Porscherne generelt oplevede udfordringer med farten i løbet af weekenden, var Bastian Buus godt tilfreds med resultaterne. Han udtrykte, at i løb, hvor de ikke har den nødvendige fart til at kæmpe i toppen, er det vigtigste at sikre så mange point som muligt – noget han mener, de opnåede med succes.
Buus og Mardini får ikke meget tid til at hvile på laurbærrene, da tredje afdeling af Sprint Cup-mesterskabet allerede finder sted i næste uge på franske Magny-Cours den 2.-3. august.

